Зародження реклами в Стародавньому Світі
Першою рекламною інформацією стародавнього світу був єгипетський папірус , він інформував про процес продажу раба. Також деякі єгиптологи вважають , що для подачі рекламного повідомлення вони використовували написання на камені. Один такий камінь був знайдений в місті Мемфіс , який був першою столицею стародавнього Єгипту.
Рекламний текст також можна було знайти на стінах і плитах , викарбованих або написаних фарбою. У Греції та Римі до н.е. всі рекламні повідомлення писали на спеціальних дощечках , пізніше вже на пергаменті . Різного роду оголошення поміщали на ринкових площах.Причиною реклами на ринку становило велике скупчення народу.
Але самий глобальний етап в історії реклами почався тільки після появи друкарського верстата і масової появи книг.
Розвиток реклами в Західній Європі
Перший в світі друкований верстат створив Йоганн Гутенберг у 1450 році.Це було початком, нової епохи засобів масової реклами та комунікації. Не потрібно було витрачати масу сил і часу на будь-які публікації,так як друкарський верстат дозволяв видавати книги в масовому обсязі.
З 1472 відносять саму першу друковану рекламу в Англії. У Лондоні на дверях однієї з його церков було розміщене рекламне оголошення з продажу молитовників .
Більшість дослідників та вчених вважають , що засновником друкованої реклами в Європі був французький лікар Теофраст Ренодо . У 1630 р. в Парижі він відкрив першу довідкову кантору , яка друкувала рекламні оголошення у Французькій газеті – “La Gazette”. Найпершою рекламою ,в цей час , було повідомлення про нагородження за знаходження 12 -ти коней , яких вкрали злодії. Пізніше це рекламне повідомлення з’явилося в лондонській газеті .
Незабаром почали з’являтись від торговців рекламні оголошення. В них йшлось про оптовий продаж борошна , вафлів ,хліба,кави,чаю та багато іншого.
Перша реклама повідомляла людям про наявність такого чи іншого товару. Але поступово така реклама перестала працювати і рекламісти стали активно використовувати різні хитрощі та методи для залучення уваги покупців саме до свого товару . Це могли бути байки , прислів’я та приказки , невеликі сюжетні історії ,які майстерно пропонують товари продавців.
Після появи перших верстатів в Європі, у XV столітті на стінах міста стали з’являтися різного роду тексти . Також з’являлися і нові ідеї донесення рекламної інформації для людей. Як яскравий приклад на вулиці відбувався показ листівок людям на розщепленому кінці палиці .
У XVIII столітті на вулицях Парижа можна було часто зустріти рекламні оголошення які пропонували дешеві кафе в межах міста , де можна було випити вина.
Створення реклами в США
Газета – « Boston News – Letter » з’явилася в американських колоніях у 1704р.Дана газета була повністю орієнтована на рекламу.
У 1729р.- створення Бенджаміном Франкліном « Пенсільванської газети». Саме з Франкліном в США асоціюється розвиток реклами в цій країні. « Пенсільванська газета» мала величезний тираж і велику кількість друкованої реклами .У середині XVIII століття розпочалась індустріальна революція в Англії , а на початку XIX століття в північній Америці. Торговці усвідомили справжню дію реклами та ефективність її використання , щоб забезпечити собі високий прибуток. Завдяки виникнененню в 1839 р. фотографії , рекламна інформація стала йти разом з картинками і зображеннями того чи іншого товару , що створювало у свою чергу більшу довіру до продукту.
У 1884 р. був винайдений телеграф , що дозволило з’єднати дальні райони великих міст з їх центром. З цього часу реклама перетворюється на одну з головних функцій маркетингу . Тепер реклама була сильною зброєю в привілейованому суспільстві і допомагала еліті створювати потреби для людини в ринковій економіці .
З часом рекламою почали займатися спеціалізовані агентства і фірми . Створювалися окремі рекламні підрозділи торгових компаній , організацій та видавництв. Рекламні агентства XIX століття починали свою роботу з купівлі земельних ділянок та їх подальшим перепродажем з величезною виручкою .
В Сполучених Штатах першим рекламним агентом був Волні Палмер, уродженець Пенсільванії. У 1841 р. у Філадельфії він уклав договори з видавцями газет і журналів про покупку рекламних площ , а потім вже сам продавав їх іншим рекламодавцям за більшу ціну . Тоді ще рекламні оголошення робили рекламодавці самостійно. Тільки через деякий час рекламні агенти стали виготовляти оголошення для рекламодавців.
У 1890 р. було створено перше рекламне агентство у Філадельфії –« Ayer and Son». Воно одним з перших планувало і проводило роботи зі створення рекламних оголошень. Агенство проіснувало 100 років (закрито в 2002р.)
Сьогодні в центрі міста Нью -Йорк розташовано кілька найбільших американських рекламних агентств , в яких задіяно понад тридцять тисяч чоловік! Але це далеко не всі рекламні агентства в США. Майже в кожному місті Північної Америки є як мінімум одне рекламне агентство .
Пізнавайте світ разом з нами…
LED-реклама